Nouks Visuals

Waarom investeren in goede horecafotografie in tijden van corona?

Waarom investeren in goede horecafotografie in tijden van corona?

Vanwege de aangescherpte coronamaatregelen die  bekend werden gemaakt, krijgt de horeca helaas opnieuw een tegenvaller te verwerken, waar jij als ondernemer maar weer mooi mee moet zien te dealen. Bij de pakken neerzitten is natuurlijk geen optie en dus zal je alles uit de kast moeten halen om zoveel mogelijk klanten naar je zaak te blijven trekken. Daarom is investeren in professionele horecafotografie in deze tijd een goed idee!

 

Het is altijd belangrijk om je zaak onder de aandacht te brengen bij je (potentiële) klanten, maar in deze tijd is het voor jou als horecaonderneming eigenlijk wel een must. Mensen gaan nu minder vaak de deur uit en als ze ergens gaan eten of een drankje willen doen, zijn ze een stuk kieskeuriger waar ze gaan zitten. Logisch ook: want als ze er dan op uit gaan, moet de ervaring top zijn! En daarom wordt er steeds vaker van tevoren al besloten waar ze naartoe gaan.

 

Beelden verleiden en wekken vertrouwen


Maar voordat er überhaupt een reservering wordt gemaakt, moeten de mensen wel eerst over de streep getrokken worden. Hoe? Door er in ieder geval voor te zorgen dat je horecazaak op een zo aantrekkelijk mogelijke manier wordt gepresenteerd. Een foto zegt meer dan 1000 woorden, dus professionele horecafotografie is uiterst belangrijk om jezelf goed in de kijker te spelen. Hiermee kun je namelijk bewijzen dat de sfeer in de zaak nog steeds goed is ondanks alle coronamaatregelen en ze verleiden met de exotische cocktails of smaakvolle gerechten die jullie serveren en die ze thuis zelf toch echt niet zo goed kunnen maken.

 

Horecafotografie is de key voor een sterke presentatie van je zaak

Daarnaast kun je met nieuwe beelden van je horecazaak zorgen dat je website weer helemaal on fleek is, mocht je hier al even geen aandacht meer aan hebben geschonken en dat je social media er weer netjes bij komt te staan; handig, want met een nieuwe bak foto’s, kan er bovendien weer genoeg worden gepost de komende tijd! Door je (potentiële) klanten dagelijks of in ieder geval een aantal keer per week met sterke beelden te verleiden, creëer je zin en enthousiasme bij je klanten en zal je zien dat het positieve invloed heeft op het aantal reserveringen.

 



Wat levert horecafotografie jou nog meer op in deze coronatijd?

Wanneer je investeert in professionele horecafotografie, pluk je daar vrijwel gelijk al de vruchten van. Wanneer je mij de opdracht geeft, kom ik binnen (termijn?) bij je langs in de zaak om mooie beelden te maken. Binnen 2 weken ontvangen je dan van mij de beelden, waarmee je je zaak direct kunt promoten. Daarnaast kun je:

  • Met professionele horecafoto’s jezelf goed onderscheiden en jouw passie laten zien ;
  • Vertrouwen winnen. Je kunt je klanten laten zien wat je doet en hoe het er bij jullie in de zaak aan toegaat in deze coronatijd;
  • Je onderneming kracht bijzetten. Je laat zien dat ze jou niet klein kunnen krijgen in deze lastige tijd. Je bent er nog steeds en gaat zo goed mogelijk met alle ontwikkelingen om; 
  • Verlekkeren. Beelden van lekkere gerechten en een fijne sfeer wakkeren verlangen aan en zetten aan tot actie, met reserveringen en bezoekjes als gevolg.

 

Welke mogelijkheden zijn er voor horecafotografie?

 

Als horecafotograaf kun je mij inzetten voor verschillende opdrachten. Dit is maar net afhankelijk van jouw wensen. Je kunt mij bijvoorbeeld inzetten voor, sfeer- en interieurfotografie, foodfotografie en portret- en teamfotografie. Meer weten over de verschillende soort horecafotografie? Neem dan contact met mij op of ga naar de pagina, ‘Horecafotografie’.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.